« Home | aukko ymmärryksessä » | Harjanvarteen curlinghuumassa? » | yövuoro... » | aasit... » | sekavaa » | sormuksen voima » | tämä kenellekään yllätyksenä tule... » | päivän fiiliskuva » | poistukaa minun maailmastani » | hatshu »

Apua! Help! Avunpyyntö kaikilla maailman kielillä!

Hei te linkkihirmut, onko teistä kenelläkään tietoa, löytyisikö jostakin osoite, mistä voisi nopeasti tulostaa perusmatkustusfraaseja saksan kielellä? Tällä alkaa olla vähän kiire, ja silloinhan tunnetusti paniikki iskee.

Elikkäs Itä-Eurooppa kutsuu kolmea matkailijaa, joiden yhdistetty saksan kielen sanavarasto koostuu seuraavanlaisista helmistä:
- numerot yhdestä kymmeneen
- kiitos
- anteeksi x 2
- meno-paluulippu, tai vaihtoehtoisesti menolippu

sekä seuraavista fraaseista:
- Minun nimeni on...
- Mutta tuohan on Erik!
- Minä olen iloinen katumuusikko
- Minä olen pääsiäispupu

Että hiukan lisää voisi olla hyväksi, kun kuuleman mukaan maassa, jonne menemme, puhutaan matkailijoille enemmänkin saksaa kuin englantia.

Se siitä maailmankielestä. Pah.

edit: niin siis tuo kiire tarkoitti sitä, että tänään klo 13 on linkkien deadline, sen jälkeen juna vie paikkaan, jossa ei ole konetta käytössä, ja lento lähtee huomenna ennen kirjastojen tms. aukeamista...

edit nro 2, klo 12.55: Ilmeisesti apua ei löydy, mutta omin avuin olemme selvittäneet, miten kysytään meneekö tämä bussi Bratislavaan, ja miten ilmaistaan että haluamme vaihtaa rahaa. Eurooppa kutsuu, jos ei viikon päästä kuulu, niin --- ööh, ehkä olen löytänyt englantia puhuvan miehen?!?

yhteys

    jumalansana@yahoo.com

disinformaatio

    kauppatieteilijöitä // 1
    humanisteja // 4
    1 valtion virallinen nörtti
    keskimääräinen vuosikurssi // 8+
    sijainti //
    1|vaasa
    1|helsinki
    1|pohjoispohjanmaa
    1|pohjois-savo
    2|turku

oliko lystiä

 feedi
                 eXTReMe Tracker